Drogi Użytkowniku, Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Aybioo Sp. z o.o. i Zaufanych Partnerów Aybioo Sp. z o.o. do celów marketingowych. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityce Prywatności)

Jak przyrządzić pełnowartościowe śniadanie?

Dlaczego śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia? Mamy prostą odpowiedź, śniadaniem zaczynam każdy dzień. Jeśli jego początek będzie pełnowartościowy, to zdrowa energia zostanie z nami na długo, a codzienne wyzwania staną się łatwiejsze do podjęcia 😊

Śniadanie dostarcza nam pierwszej dawki mikro i makroelementów oraz witamin, dzięki którym, niczym Ranny Ptaszek możemy zdrowo „wystartować” w udany dzień! Żeby tak się stało, śniadanie powinno być spożywane regularnie, nie dłużej niż godzinę po przebudzeniu, oraz dostarczyć odpowiednio wysoką ilość energii aby bez głodu czy senności doczekać pory kolejnego posiłku.

Żeby śniadanie spełniało swoje przeznaczenie w odpowiedni sposób, musi zostać przygotowane zgodnie z kilkoma prostymi zasadami. Przede wszystkim śniadanie musi być pełnowartościowe, zdrowe, pożywne, odpowiednio zbilansowane oraz, co najważniejsze, smaczne. Jak to wszystko pogodzić i jeszcze zdążyć wypełnić obowiązki dnia codziennego? Wraz z Rannym Ptaszkiem zapraszamy na krótką wędrówkę pośród sztućców, talerzy i miseczek 😉

Najbardziej zdrowe jest to co znajduje się najbliżej natury i jest tylko nieznacznie lub wcale nie jest przetworzone. Dlatego wartościowe śniadanie najlepiej oprzeć na roślinnych komponentach, które dostarczą wszystkiego co najważniejsze. Aby pierwszy posiłek był pełnowartościowy, odpowiednio zbilansowany oraz pożywny należy zwrócić uwagę na to, co koniecznie musi znaleźć się na talerzu, oraz ile „miejsca” powinno na nim zająć. Ponad połowa produktów włączanych do śniadania powinna być warzywami oraz owocami. Jedną czwartą powinny stanowić źródła węglowodanów. Ostatnia ćwierć przeznaczona jest dla składników dostarczających białek. 

Owoce oraz warzywa w formie nieprzetworzonej oraz suszonej dostarczają skondensowanej porcji witamin oraz mikroelementów. Ciemne owoce, takie jak jeżyny, jagody goji, maliny czy borówki są świetnym źródłem witaminy C. Nasiona słonecznika wspomogą witaminami z grupy B, pozytywnie wpływającą na układ nerwowy… oraz samopoczucie. Doskonałe uzupełnienie niezbędnych mikroskładników stanowi kwas foliowy zawarty np. w liściach szpinaku. Nie należy też zapominać o zbilansowaniu odpowiedniego poziomu potasu oraz magnezu zawartych m.in. w bananach (K) czy surowych, pokruszonych nasionach kakaowca (Mg).

Używaj produktów bazujących na węglowodanach złożonych! Gdzie ich szukać i jakie dają korzyści? Otóż stanowią „paliwo” dla naszych organizmów, pozyskane z odpowiednich źródeł przynoszą same korzyści. Gdzie ich szukać? Z pewnością możecie zaufać takim zbożom jak owies czy proso – z którego powstaje kasza jaglana. Energia dostarczona w ten sposób będzie się stopniowo uwalniać. Skoro już wspomnieliśmy o zbożach, warto pochylić się nad błonnikiem, którego są źródłami. Śniadanie wzbogacone o błonnik pokarmowy zrewanżuje się sprawniejszą pracą jelit ale także ograniczy niekorzystny proces wchłaniania cholesterolu oraz glukozy do organizmu – na wagę złota są tutaj beta-glukany, w które obfitują płatki owsiane. Co najważniejsze, produkty z pełnego przemiału dostarczają organizmowi witamin z grupy B, a także składników mineralnych, takich jak: magnez, fosfor, miedź, cynk – istna kopalnia zdrowia!

Białko, które znajdziecie m. in. w nasionach słonecznika, nasionach chia, orzechach, pestkach dyni, nasionach konopi czy napojach oraz jogurtach roślinnych, jest elementarnym budulcem wszystkich komórek naszego ciała. Pamiętając, że białko powinno stanowić jedną czwartą zawartości „talerza śniadaniowego” nie bój się więc używać roślin oraz ich elementów, tak hojnie dostarczających wartościowych składników

No dobrze, ale to wszystko brzmi dość skomplikowanie i wymaga dużego nakładu pracy, żeby połączyć wszystkie elementy i nie wiadomo jak będzie smakował rezultat. No cóż, zrobiliśmy to za Was 😊 Przygotowaliśmy zestawy smakowitych oraz funkcjonalnych posiłków, bogatych w owoce, źródła błonnika oraz zdrowych węglowodanów, które swymi składami dostarczają wszystkiego, czego potrzeba Waszym śniadaniom 😊

Powiązane posty